Selamat Datang ke Dini's World....family and choices

Wednesday

KUIH RAYA..beli atau buat sendiri???

EKSPLORASI KUIH RAYA SAYA...rumit tapi seronok...


                                                         Tart Gulung saya...

Apabila menjelang raya..selain baju raya..juadah raya mesti berada dalam fikiran..kenapa ye..?? sebabnya kita akan menerima tetamu.So, kuih raya juga penting untuk berada di atas meja walaupun daripada pemerhatian saya..kuih raya hanya dijamah oleh kanak-kanak. Orang dewasa lebih memilih hidangan lain..ketupat,rendang, lontong, mi kari , laksa dan sebagainya.

KENAPA saya tidak membeli kuih raya tahun ini..???

Ada banyak sebab...mahal, kurang sedap dll tapi yang penting saya teringin nak sediakan kuih raya sendiri..biar pun tak banyak jenis tapi saya rasa gembira  kerana anak-anak boleh makan dengan puas dan yang penting mereka akan dapat pengalaman nembuat kuih raya.

KUIH APA YANG SAYA BUAT??? Adalah beberapa jenis termasuk tart gulung  yang kat atas, London Almond dan Cornflakes Crunchy (Lupa nak snap gambar)

YANG BESTNYA.... saya cuba buat coklat.. bestnya tak terkata..memang dah lama teringin nak buat..


Home made chocolate saya..bentuk rose..dalam ada hazel nut..
yang pasti..kegemaran anak-anak .
                             
DinisMum :
Lepas ni boleh try ambil tempahan..murah pun cukuplah..
.................yang penting saya seronok membuatnya.

BARLEY PEANUT CANDY PUN JADI JUADAH RAYA??


BARLEY PEANUT CANDY...pilihan juadah raya ...best pice kat sini..

Kebanyakan costumer saya yang beli nak buat BARLEY PEANUT CANDY sebagai satu daripada juadah raya dan untuk diberi kepada sanak saudara.Hari ni pun..8/9/10 ..lagi 2 hari nak raya saya menerima tempahan daripada  pengunjung blog..Kak Rosidah dari Kuantan..dan call daripada Wan Hamidah dari Labuan yang berminat dengan BARLEY PEANUT CANDY.

  Saya juga akan menghidangkannya dan sudah menyediakan beberapa BARLEY PEANUT CANDY GIFT  PACK untuk dijadikan buah tangan semasa berkunjung ke rumah saudara-mara.
Mudah dan menarik...

Kepada yang tak sempat order.... jualan BARLEY PEANUT CANDY tetap diteruskan selepas raya ni..Selagi ada permintaan..bisnes ini diteruskan..thanks pada yang dah beli bukan itu saja.. saya dapat menambah kenalan melalui bisnes ini.

No comments: